måndag 5 november 2012

IKEA-lördag

I lördags var vi på IKEA!! Jag kände mig som hemma bland "God Jul"-skyltar, Billy-hyllor och svenska köttbullar. Lyckan var total när vi gått igenom hela IKEA och kommit fram till matdelen. Det fanns lussebullar, julskinka, pepparkakor, julmust, kaviar, knäckebröd, lingonsylt, lingonsaft, viltkorv, lakrits, sill osv osv. Jag sprang runt som ett litet barn i en leksaksaffär ungefär. Jag visste ju att det skulle finnas lingonsylt, knäckebröd och kaviar, men julskinka! Och julmust! Och sill! Jag tog snabbt beslutet att åka dit när jag får nästa lön, eftersom att oktoberlönen inte är blev den saftigaste, och bunkra upp inför julen. Det fanns till och med färdig Janssons frestelse, men om jag ska ha det så ska jag banne mig göra den själv.

IKEA-trippen avslutades med IKEA-korv innan vi begav oss hem igen.


2 kommentarer:

  1. Jag vet precis hur överlycklig man kan bli över att hitta Svenska saker i ett annat land! Helt plötsligt blir man superpatriotisk å får en klump i magen av hemlängtan. Men lyckan är total :)
    Det brukar vara samma sak om man helt plötsligt hör någon prata svenska. Då kan man, utan att tänka efter, dyka på denna stackars turist å utropa: - Åh jag är oxå från Sverige! Vad gör du här, hur är det hemma osv osv å blablabla sen har man hemlängtan i flera dagar!

    SvaraRadera
  2. Tror nog att jag iaf tar med anjovis... Kan ju göra Jansson nån dag så vi får äta det. En myskväll m Jansson i hyrlägenheten kanske? Åsså antar jag att dillkaviar ska med? Å prisa Ikea! Lycka för dig :-) Är det den 17/12 snart? Puss gumman

    SvaraRadera