lördag 3 november 2012

Halloween

Jag tänkte att jag skulle berätta lite om Halloween för er. Jag var ju som sagt lite orolig för att ingen skulle förstå vem jag var, men det första som hände när vi kom fram till Placa del Reial var att en tjej kom fram och sa "Frida Kahlo! Frida Kahlo!". Tio minuter senare kom en annan tjej fram och skrek "FRIDA KAHLO!! I love your costume!". Så det visade sig att min utklädnad blev ganska lyckad ändå.

Vi spenderade kvällen på jazzklubben Jamboree som ligger på just Placa del Reial, alldeles intill La Rambla. Hela klubben var utsmyckad med spindelnät och elektroniska spöken och på källarvåningen dansade vi till hiphop. Jag träffade några av mina arbetkompisar som jag och Freja hängde med resten av kvällen. Så himla roligt hade vi!

Så här såg jag förresten ut.




























Idag ska vi åka på IKEA! Vi ska käka köttbullar, köpa lingonsylt, kaviar och flädersaft och sakna Sverige lite extra. Puss på er.

3 kommentarer:

  1. Coolt!! Fan va kul ni verkar haft :)

    SvaraRadera
  2. Å va du va snygg! Kul att dom kände igem Frida K! Bra att Ikea finns så ni får gotta er i Svensk mat! Hör imåra! Saknar dig jättemycket!

    SvaraRadera