måndag 8 oktober 2012

Strandsöndag

Igår tog jag och Joel en två timmar lång promenad ner till stranden. Väl där mötte vi upp Bräcke och Gustav och la oss i solen och chillade. Jag var rädd för att bränna mig trots att det är oktober och det var sent på eftermiddagen och överdoserade därför solkräm. Jag är alltså lika blek nu som innan. Det var dock väldigt skönt att bara ligga och slappna av i någon timme. Tillslut stänger man till och med av alla försäljares rop. "Beer, cerveza, water, BEEEEER!!" "Mojito, water, ICE COLD MOJITO!" går de runt och skriker. De flesta med indisk brytning av någon anledning.






























När vi var på väg hem stannade vi till för att titta på ett gäng gatumusikanter. Dom var riktigt duktiga, inte bara på att spela utan även på att underhålla. Runt omkring stod folk och dansade och sjöng med. Oj vad jag kände mig svensk då, där jag stod helt stilla och försiktigt diggade med huvudet. Haha!































Innan vi åkte hem åt vi helt sjukt goda hamburgare på ett ställe där det var Oktoberfest. Det är ett jättefint ställe som var proppat med folk, de flesta i tjugoårsåldern, och där personalen dansade runt och shotade bakom bardisken. Inte riktigt som hemma med andra ord.

2 kommentarer:

  1. Mäh, mespropp, du måste slappna å relaxa. Go with the flow. Nästa gång hakar du på stämningen... Kör lite streetmoves :)

    SvaraRadera
  2. Shota bakom bardisken... när dom jobbar! Vilka skurkar!

    SvaraRadera