torsdag 2 maj 2013

Min lilla katt


En av dem jag saknar väldigt mycket när jag är hemifrån är min katt. Kanske inte så otippat med tanke på att jag älskar djur osv, men katter är lite speciella ändå. Den kärlek man kan få av hundar är ofta så villkorslös. Har du en godis med dig eller leker extra mycket, är du bästa vännen direkt. Kärleken är absolut inte mindre värd för att den är villkorslös, jag själv uppskattar den otroligt mycket, men det är just det att den alltid finns där. Den blir så självklar.

Katter är ofta mer reserverade. Svårflörtade. Man förväntar sig inte samma uppmärksamhet och kärlek som från en hund. Därför blir det mer speciellt när man faktiskt får den där kärleken. Och man blir alldeles varm i bröstet när man märker att den katten man bryr sig allra mest om känner igen en, trots att man varit borta i fem månader. 

Hon börjar bli skruttig och gammal nu min lilla katt, men lika fin är hon för det.





1 kommentar:

  1. Just nu ligger som hoprullad bredvid mig å kurrar. Gorran e ju en speciell katt på många vis tycker jag, hon är en fullvärdig familjemedlem som e lite lat å kräsen på mat. Har hittat ett godis som hon älskar! Att d skulle ta nästa 9 år att hitta nåt hon gillar så mkt. Önskar jag kunde ta m Gorran till dig! Pussochkram

    SvaraRadera