tisdag 19 februari 2013

Min helg med Frida, söndag dag





























I söndags åkte jag och Frida till Parc Güell som för mig är en given plats att åka till när man är här. För mig blev det tredje gången gillt men lika glad var jag för det.






























På vägen ner för backarna mot metron som skulle ta oss ner till hamnen, tog vi en paus och satte oss på en liten mur och njöt av solskenet. För mig har det varit de stunderna som har varit bäst. Att bara sätta sig någonstans och prata om allt och ingenting.




























Efter en lång promenad längs hamnen kom vi till bästa hamburgerstället, Maka Maka beach burger bar. Vi tog en varsin Clara (öl med någon slags lemonad i, väldigt läskande!) delande på en "topless"-burgare och deras hemmagjorda fries med wasabimajonäs. Just friesen är de godaste jag någonsin smakat, och det är jäääättegott med wasabimajonäs, även om det låter lite konstigt.






























Efter lunchen promenerade vi till Parc de Ciutadella. Trots att det är en väldigt stor och fin park lyckades bara fåglar fastna på bild, därför dedikerar jag de här fyra bilderna till Freja som älskar fåglar.

Det var vår söndag! Kvällen kommer en annan dag. Pussn!

3 kommentarer:

  1. Tack för fåglarna! De är nästan lika fina som er ju, hehe. puss

    SvaraRadera
  2. Haha, jag trodde ni kallade ölen efter mig eftersom jag ÄLSKAR öl och jag ÄLSKAR lemonad. Haha PUSS SAKNAR DIG SÅ HIMLA MYCKET

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Nej tyvärr inte. Saknar dig meed!

      Radera