tisdag 1 januari 2013

Gott nytt år på er!

Jag tänkte att jag skulle visa er vad vi åt igår, för det var nämligen väääldigt gott!



Till förrätt åt vi musselsoppa med vitt vin, massa persilja och massa grädde såklart.



























Till varmrätt åt vi en väldigt god couscoussallad med lax och någon slags silverlökssirap eller vad man ska kalla det. Egentligen så var det inte couscoussallad heller.. Det kan uppstå en del problem när man handlar i en spansk affär där det inte står på engelska på paketen. "Det här ser väl ut som couscous!?" tänkte vi men när vi läste efter lite mer noggrant när vi skulle tillaga det igår, insåg vi att det var små små pastabollar. Men det blev bra det med!

Laxen och musslorna köpte vi på en marknad nära oss. Ett kilo blåmusslor och över 600 gram färsk lax blev inte mer än strax över 100 spänn. Den ni!



























Och till efterrätt blev tiramisu och kaffe ur hön-muggen! En riktigt lyckad nyårsmeny.

När klockan började närma sig tolv tog vi metron in mot stan och Placa Catalunya. Det var packat med folk och vi tog oss inte ens till torget utan stod längst upp på La Rambla istället. När klockan slog tolv bildades en stor ring i mitten på Ramblan och alla började kasta flaskor in i ringen. Jag funderade på att ta med kameran men så här i efterhand är jag väldigt glad att jag lämnade den hemma, risken för att den skulle blivit blöt, stulen eller förstörd var nog ganska stor.

Det var min nyrsafton. Gott nytt år!!

3 kommentarer:

  1. Det såg väldigt gott ut! Mumsfillibabba!

    SvaraRadera
  2. Kaffe ur hön-muggen? Eh vadå?

    SvaraRadera