onsdag 2 januari 2013

En favoritplats

En av mina favoritplatser i Barcelona är Santa Maria del Mar. Det är en kyrka som ligger i Born, som också är en av mina favoritstadsdelar, och är omgiven av mysiga små gator och det mysigaste torget i hela Barcelona. Alltid när jag går in i den kyrkan så blir jag så himla lugn. Och så är den så vacker. Kyrkor brukar ju oftast vara väldigt utsmyckade och putsade, men här är nästan allt i sten och längs hela yttre väggen kan man se helgon av olika slag. 

Jag får sån prestationsångest när jag ska fota något som är så himla fint för att visa det för andra sedan, därför har jag bara tagit några bilder som jag tagit för länge sedan. Så här ser det ut ungefär, fast finare då.

Förresten så föreställer sista bilden ett jättebra kaffeställe där man kan köpa kaffebönor av alla de slag men självklart också köpa en mugg att ta med sig. Det är synd att dom inte har någon liten servering för, för det är väldans mysigt.


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar