måndag 20 maj 2013

Lördag

I lördags började jag och Joel dagen med en ny helgtradition, nämligen Narnia-frukost. Den består av stekta champinjoner, bacon och ägg. Och så kaffe eller te till det. Joel läste Narniaböckerna för någon vecka sedan och konstaterade att det lät alldeles för gott för inte lagas till frukost nästkommande lördagmorgon. Och nu, två veckor senare, tycker jag allt att det kan räknas som en tradition.

Hur som helst, efter en lång och skön lördagsmorgon tog vi en promenad i Raval. Vi var kaffesugna och solen visade sig (!) så vi satte oss på Mucci's uteservering och tog en varsin kopp. 






























Mucci's är ett ställe som Isabelle och Frida upptäckte när dom var här och det här var faktiskt första gången jag gick dit. Det blev bara en kopp kaffe för mig men jag smakade lite av Joels brownie och den var riktigt god, så det blir nog fler  fikabesök på Mucci's i framtiden.

Till middag lagade vi en annan helgfavorit - langos! Men langos har ni sett förut så jag fotade inget.

2 kommentarer:

  1. åååååååhhh Mucci´s! saknar den snygga killen. snälla spana på honom till mig!

    SvaraRadera
  2. Den frukosten vill jag ha varje dag när jag kommer! Å mysigt kaffeställe! Pöss

    SvaraRadera